Servicekosten worden de komende periode weer belangrijk. Alle verhuurders zijn druk doende met het afsluiten van de boeken 2013. Er zal weer een resumé worden gemaakt van alle kosten die voor kantoren en winkels zijn gemaakt. Al deze kosten worden verhaald op de huurders, immers zij zijn de afnemers van deze diensten.
Echter het zou verstandig zijn dat de huurders weer eens de jaarlijkse vragen gaan stellen ten aanzien van deze kosten.

1. Staan alle diensten die worden afgenomen wel in het huurcontract ? En hoe worden die dan omschreven. Een zaak dat onderzoek vereist
2. Hoe worden al de kosten in het pand verdeeld ? Worden deze wel op een juiste wijze verdeeld, hiervoor moet je echt inzicht hebben in het pand en de juiste weg weten te vinden.
3. Zijn alle afgesloten contracten wel marktconform afgesloten ?, en hoe ga je dat als huurders controleren?
4. Zijn de kosten wel op tijd binnengekomen ? en hebben al de kosten betrekking op het aflopende boekjaar ?
5. Vraag ook eens hoe de kosten zijn opgesteld, en door wie, immers met de steeds afkalvende afdelingen binnen de vastgoed organisaties moet je soms vragen stellen over de kennis en kunde van deze mensen.
6. Zijn alle kosten wel voor jou als huurder en niet voor de verhuurder conform de wettelijke bepalingen ?
7. Staat er veel leeg in je pand hoe gaat de verhuurder daarmee om ?
8. Hoe staan de kosten in verhouding tot de voorgestelde kosten in het contract ?

Allemaal nog maar bescheiden vragen wanneer je deze kosten gaat bekijken. Soms ook erg lastige vragen die je beter aan iemand kunt overlaten die zijn of haar kennis over dit item graag met je wilt delen. Want de bovenstaande lijst kan nog uitgebreid worden op allerlei gebied, zoals hoe is het met de techniek in je pand gesteld en worden afspraken nagekomen .

Daarom ons advies ga altijd ( voordat je definitief afrekent ) in zee met mensen die er naar hebben gekeken, en die deze diensten op basis van no cure no pay je kunnen aanbieden. En ook niet onbelangrijk die geheel onafhankelijk zijn. Immers zij geloven dat er op veel zaken verdient kan worden als het over servicekosten gaat en willen de door hun verkregen kennis en kunde graag met je als huurder delen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.