164643146_2

De servicekosten die verhuurders in rekening brengen zijn voor veel winkeliers moeilijk controleerbaar. Ook worden er vaak te hoge kosten in rekening gebracht. Detailhandel Nederland pleit dan ook voor strakkere regels voor het bepalen van servicekosten.
Volgens de brancheorganisatie moet er een einde komen aan de ‘perverse’ manier waarop veel verhuurders hun vastgoedbeheerders betalen. “Die krijgen 3 tot 5 procent van de servicekosten,” aldus Tom Ponjee van Detailhandel Nederland in de Volkskrant. “Beheerders hebben er dan alle baat bij servicekosten zo hoog mogelijk te laten uitkomen, ten koste van winkeliers.”

Energierekeningen
Volgens Ponjee zijn de servicekosten vaak hoog vanwege oncontroleerbare energierekeningen en onduidelijkheden over serviceniveaus. Winkeliers schakelen in toenemende mate gezamenlijk een bureau in om hun servicekosten te laten narekenen. En daarbij komen vaak allerlei onregelmatigheden naar boven.

Volgens IVBN, de vereniging van institutionele beleggers in vastgoed, gaat het in veel gevallen mis bij het berekenen van de voorschotbedragen. Achteraf worden ondernemers dan met onvoorziene restantbedragen geconfronteerd.

 

https://www.fmm.nl/topics/facilitaire-dienstverlening-gebouwbeheer/nieuws/servicekosten-vaak-ondoorzichtig

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *