Nieuws

8 maart 2016

Klagen over servicekosten loont in 30 procent van de gevallen

Dat klagen helpt blijkt uit onderzoek van Buurtfacts op basis van de uitspraken van de Huurcommissie die door Chris Bakker en RTL Nieuws zijn verzameld. Wie zijn huur of servicekosten te hoog vindt en in een woning woont die onder de sociale huurgrens van 710 euro per maand valt, kan naar de Huurcommissie stappen om de kosten te verlagen. Het is een aanzienlijk groot percentage dat zijn gelijk krijgt. Voor […]
25 februari 2016

Servicekosten vaak ondoorzichtig

De servicekosten die verhuurders in rekening brengen zijn voor veel winkeliers moeilijk controleerbaar. Ook worden er vaak te hoge kosten in rekening gebracht. Detailhandel Nederland pleit dan ook voor strakkere regels voor het bepalen van servicekosten. Volgens de brancheorganisatie moet er een einde komen aan de ‘perverse’ manier waarop veel verhuurders hun vastgoedbeheerders betalen. “Die krijgen 3 tot 5 procent van de servicekosten,” aldus Tom Ponjee van Detailhandel Nederland in […]
3 februari 2016

Eigenaar koffiezaak in juridische strijd met verhuurder vanwege stookkosten

Triest te moeten constateren dat een huurder stopt vanwege te hoge stookkosten.   Eigenaar koffiezaak
2 februari 2016

Servicekosten nekken de kleinere winkeliers

Aan het begin van een nieuwe periode waarin de servicekosten worden afgerekend komt dit bericht vaak in de krant. Een probleem dat nog steeds leeft en zal voortduren zolang de servicekosten niet inzichtelijk worden gemaakt, naast dat het een vak is om deze kosten voortdurend te kunnen analyseren. Want ook de wet- en regelgevend veranderen voortdurend waardoor de winkelier en huurders van kantoren en woningen vaak niet op de hoogte […]
15 oktober 2015

Onduidelijke servicekosten

Recent onderzoek door journalisten van het Dagblad van het Noorden hebben weer eens aangetoond dat huurders vaak teveel betalen voor huur maar ook voor servicekosten. Men heeft gekeken naar 1872 uitspraken gedaan door de huurcommissie van het afgelopen jaar die veelal positief zijn uitgepakt voor de huurders . Het is zelfs meer regel dan uitzondering dat particuliere huiseigenaren de huur of de #servicekosten omlaag moeten brengen. Het blijkt maar eens […]
5 februari 2015

Beheerders van winkelcentra zijn te weinig kritisch op stijgende servicekosten.

Onderstaand krantenartikel in Dichtbij illustreert weer eens het belang van het goed monitoren van je servicekosten. De tijd van de huurder betaald ligt meer en meer achter ons en winkeliers en winkelketens schakelen steeds meer de hulp in van ervaren professionals om hun servicekosten te laten analyseren om te kijken waar liggen de besparingsmogelijkheden en zijn de kosten juist in rekening gebracht. De mensen van Servicekosten-RE werken er dagelijks aan […]